سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خانه ی عکس
 
قالب وبلاگ

سلام

هفته ی قبل سعی کردم کمی تنظیمات دوربینم را تغییر بدم بلکه به شیوه ی عکاسی ضدّ نور پی ببرم. وقتی استاد محترم عکاسی مون فقط از ما خواستند که درباره ی عکس ضد نور در اینترنت جستجو کنیم و مطالبی پیدا کردیم ولی توضیحی درباره ی آموزش این شیوه عکاسی ندادند، به این نتیجه رسیدم که برای بدست اوردن اطلاعات عکاسی باید خودم دست به کار بشم و انقدر تنظیمات دوربینم را تغییر بدم و عکاسی کنم تا بتونم به زیر و بم نکات عکاسی پی ببرم.

نتیجه ی کنکاش در تنظیمات دوربین به اینجا رسید که برای عکس ضدّ نور باید روشنایی صحنه را تغییر بدهم تا به عکس ضدّ نور برسم.

این دوربین منه؛ از قسمتی که حالت های مختلف عکاسی رو مشخص میکنه گزینه ی M (تنظیمات دستی) را انتخاب کردم. سپس با فشار دکمه FUNC SET به تنظیمات دستی دسترسی پیدا کردم. در این قسمت به گزینه ای رسیدم به نام "نورسنج" که دارای سه گزینه به نام های ( نقطه، تمرکز نور در مرکز و ارزیابی ) بود. با انتخاب هر کدام از این گزینه ها و تغییر روشنایی صحنه متوجه شدم که برای عکس ضدّ نور باید گزینه ی "ارزیابی" که تنظیم روشنایی بر اساس کل صحنه است را انتخاب کنم.

اولین تجربه ی عکاسی من در زمینه ی ضدّ نور را در فتوبلاگم به نمایش میگذارم. میدونم که اشکالات زیادی داره چون اولین کارمه و خیلی از نکات ریز این شیوه ی عکاسی رو نمیدونم. امیدوارم با نظرات دوستانی که در زمینه ی عکاسی سر رشته دارند به این نکات ریز پی ببرم.

این عکس را نزدیک غروب گرفتم. هوا هنوز روشن بود ولی تنظیمات دوربین را طوری تغییر دادم که نور صحنه به این شکل در بیاد. طوری که بیننده تصور میکنه این عکس در تاریکی گرفته شده. شاید این عکس ضدّ نور نباشه ولی به عنوان تجربه ی اولم خودم به شخصه راضی هستم. :)

 

در عکس دوم زمان نزدیکتر به غروب است و شاید یک ربع بعد از عکس اول این عکس را گرفتم که هوا تاریک تر شده بود.

 

این عکسها را در روز دیگه ای گرفتم ولی غروب خورشید بود و هوا هنوز تاریک نشده بود.

مطلب مرتبط در همین فتوبلاگ:

تعریف ضدّ نور در عکاسی


[ یکشنبه 92/8/19 ] [ 10:16 صبح ] [ ایمانی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 2
بازدید دیروز: 4
کل بازدیدها: 152457