سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خانه ی عکس
 
قالب وبلاگ

این عکس را من نگرفتم. ولی با دیدنش حس قشنگی پیدا کردم.

واقعا زیباست. اینجور فضاها را خیلی دوست دارم.

امیدوارم روزی قسمت بشه منم برم شیراز و این خیابون رو ببینم.


[ شنبه 92/9/16 ] [ 7:3 صبح ] [ ایمانی ] [ نظرات () ]

مدرسه ی روستا آنجاست...

بچه های روستا امّا این ساختمان نیمه ساز را که متعلّق به یکی از اهالی روستا می باشد، با رضایت او برای تحصیل انتخاب کردند.

سال گذشته تعداد زیادی از دانش آموزان روستا، دچار افت تحصیلی شده بودند و پیشرفت چندانی در تحصیل نداشتند. کلاس اولی ها حتی خواندن و نوشتن را یاد نگرفته بودند. معلم روستا مسؤولیت پذیر نبود و با بچه ها خوب کار نمیکرد و فقط وقت تلف میکرد و کسی به اعتراض والدین بچه ها توجه نمی کرد.

امسال که آموزش و پرورش علی رغم مخالفت های اولیاء بچه ها، دوباره همان معلم را به مدرسه ی روستا فرستاد. بچه ها تصمیم گرفتند دیگر به مدرسه ی روستا نروند. آنها این ساختمان نیمه ساز را برای درس خواندن انتخاب کردند و معلّمی از میان عشایر، مسؤولیت درس دادن به آنها را پذیرفت. دو ماه مقاومت کردند و در این کلاس نیمه ساز بدون در و پنجره، روی زمین خاکی درس خواندند.

چند روز پیش خبر رسید که از روز شنبه ی همین هفته، دانش آموزان و معلّم دلخواهشان به ساختمان اصلی مدرسه ی روستا منتقل شده اند.

بچه های روستا با تلاش و سختی دو ماهه ای که تحمّل کردند، به هدف خود رسیدند. انشاء الله که در امر تحصیل موفق باشند.


[ چهارشنبه 92/9/6 ] [ 9:35 صبح ] [ ایمانی ] [ نظرات () ]

سلام

در این پست قصد دارم، شیوه ی برش قسمتی از عکس، و انتقال آن به عکس دیگر را توضیح دهم. با این کار شما میتوانید عکس خود را با پس زمینه هایی که می پسندید مشاهده کنید.

فرض کنید شما عکسی مانند عکس زیر دارید.

 

1. ابتدا از طریق ابزار (Magnetic lasso tool (L که در تصویر بالا در نوار ابزار سمت چپ صفحه می بینید، عکس کودک را انتخاب کنید. برای این کار می توانید از  ابزار (Pen Tool (p نیز استفاده کنید. دکمه های L و P در صفحه کلید میانبر این ابزار جهت دسترسی آسانتر می باشد.

2. پس از انتخاب سوژه ی دلخواه خود، دکمه های Ctrl و C را به طور همزمان فشار دهید تا از انتخاب شما کپی گرفته شود. یا اینکه از منوی Edit گزینه ی Copy را انتخاب کنید.

3. با فشار همزمان دکمه های Ctrl و N ، یک صفحه ی جدید باز کنید. و یا اینکه از منوی File گزینه ی New را انتخاب کنید تا صفحه ی جدید برای شما ایجاد شود. لطفا اندازه های size صفحه را تغییر ندهید و بگذارید همان اندازه هایی باشد که بر اساس بخش انتخابی شما پیش فرض شده است.

4. عکسی که انتخاب و کپی کرده بودید را از طریق دکمه های Ctrl و V به صفحه ی جدیدی که ایجاد کرده اید منتقل کنید. و یا اینکه از منوی Edit ، گزینه ی Past را انتخاب کنید.

5. رنگ زمینه ی صفحه ی جدید را متناسب با رنگ زمینه ی عکس دوم انتخاب کنید.

به این صورت که با توجه به عکس بالا، در انتهای نوار ابزار سمت چپ صفحه، ابزاری برای تغییر رنگ زمینه ی صفحه وجود دارد، که با کلیک روی آن پنجره ای مطابق شکل بالا برای شما باز می شود و می توانید رنگ زمینه ی صفحه را تغییر دهید. سپس روی ابزار (Paint Bucket Tool (G کلیک کنید. پس از آن روی زمینه ی عکس خود کلیک کنید. با این کار زمینه ی صفحه ی شما به رنگ دلخواهتان در می آید.

دقّت کنید که در قسمت سمت راست صفحه، از بخش LAYERS ، بک گراند (Background) شما فعال باشد.

 

6. عکس جدید را ذخیره کنید. سپس با توجه به شکل پایین با کمک ابزار انتخاب، شکل دلخواه خود را از عکس مورد نظر انتخاب کنید.

من شکل دایره را برای انتخاب عکس خود به کار بردم. همانطور که در عکس زیر مشاهده می کنید دایره پیرامون کودک نشان داده شده.

 

اگر می خواهید دورتادور کادر انتخابی شما به شکل هاله ای محو بشود، می توانید مطابق شکل زیر از نوار ابزار بالای صفحه، گزینه ی Feather را افزایش دهید.

هر چه میزان Fether انتخاب شما بیشتر باشد، دور کادر انتخابی بیشتر محو می شود.

7. پس از انتخاب عکس مورد نظر، آن را به عکس دیگر منتقل کنید. برای این کار می توانید از منوی Edit گزینه ی Past را انتخاب کنید. یا اینکه کلید های Ctrl و V را بطور همزمان فشار دهید.

عکس های زیر نمونه ای از انتقال عکس کودک می باشد. در عکس اول موقع انتخاب عکس کودک Feather ، صفر بوده که دور عکس صاف و یکدست می باشد. ولی در عکس دوم و سوم، موقع انتخاب صورت کودک، Feather  را به 10 افزایش دادم.


[ شنبه 92/9/2 ] [ 8:36 عصر ] [ ایمانی ] [ نظرات () ]
          

.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 4
کل بازدیدها: 152456